Voorganger

Op dit moment is de functie van voorganger vacant.

Het fundament waarop we samen bouwen is Jezus Christus. De Bijbel vertelt dat God door Hem en in het bijzonder door zijn dood aan het kruis en zijn opstanding uit de dood, alles met zich wilde verzoenen. Wij geloven dat iedereen die zijn vertrouwen op Jezus richt, deelt in Gods vrede. Gratis! Vertrouwen gaat vaak niet vanzelf. God geeft ons zijn Heilige Geest om ons daarbij te helpen. Dit is het evangelie. Wij geloven dat God u door-en-door kent en van u houdt zoals u bent.

De Parkkerk heeft haar visie als volgt verwoord:

"Wij willen een open, actieve, verbindende en groeiende geloofsgemeenschap zijn rond Jezus Christus. Naar de omgeving willen we ons geloof handen en voeten geven in verkondiging en daad."

Een van de momenten waarop we ons geloof samen beleven is de zondagse kerkdienst. Tijdens de kerkdienst luisteren we naar wat God ons wil vertellen, we bidden en we zingen voor Hem. We lezen een gedeelte uit de Bijbel, dat daarna - in de preek - door de predikant wordt uitgelegd. Samen zingen we liederen zowel begeleid door combo's als door het orgel. Kinderen in de basisschoolleeftijd kunnen naar de zondagschool en voor de allerkleinsten is er crèche.

Naast de zondagse kerkdienst om 10.00 uur zijn er activiteiten door de week. Zo komen er gemeenteleden (en gasten) bij elkaar in kringen om samen over het geloof te praten en er voor elkaar te zijn. Geregeld worden ercursussen gehouden, bijvoorbeeld de Alpha-cursus (een introductiecursus over het christelijke geloof), een cursus geloofsverdieping of een doopcursus. Ook zijn er zo nu en dan thema-ochtenden en -avonden, zoals een ochtend over rouwverwerking en een avond over opvoeding. U bent van harte uitgenodigd om eens een cursus of andere activiteit mee te maken.

Bij onze activiteiten zijn gemeenschap en geloofsgroei belangrijke woorden:

Gemeenschap: Gods liefde leert ons elkaar en anderen lief te hebben. We willen graag een warme en zorgzame gemeenschap zijn.

Geloofsgroei: we mogen door de kracht van Woord en Geest groeien in ons geloof.