Muziek in de Parkkerk

Muziek speelt een grote rol binnen onze gemeente. Tijdens de zondagse vieringen is er medewerking van het orgel en een muziekcombo, bestaande uit piano, bas en drums.

Van tevoren wordt een programma opgesteld dat ook qua muziek voldoende afwisseling biedt. Zo neemt het orgel hoofdzakelijk de psalmen en gezangen voor zijn rekening en worden Opwekkingsliederen en gospels veelal door het combo begeleid.

In de dienst is ook steeds een vast blokje lofprijzing opgenomen, waarin een aantal nummers achter elkaar gezongen wordt. De kracht van het lied als aanbiddingsinstrument geeft zo een extra dimensie aan de samenkomst.

Grace Rock: een gospel rockband die zijn oorsprong heeft in de Parkkerk.

Grace Rock wil door middel van haar teksten jongeren aansporen om na te denken over levensvragen en daarbij richting geloof aanwijzen.