Unie-ABC

Nieuws van Unie-ABC

ALGEMENE LEDENVERGADERING IN KAMPEN                                                                                                                                                          Op vrijdag 24 mei hopen we elkaar weer te ontmoeten tijdens de Algemene Ledenvergadering van Unie-ABC, deze keer in het gebouw van de Baptistengemeente Kampen. Op de vergaderagenda staan onder meer de verkiezing van twee nieuwe bestuursleden, jaarverslag en jaarrekening en enkele stukken rondom voorgangers en beroepbaarstellingen. Verder zijn er interactieve workshops, deels ingericht naar doelgroep (voorgangers, voorzitters, penningmeesters en secratarissen) en enkele naar onderwerp (pastoraat en gemeentestichting/missie). Tot slot hopen we ook een nieuw Unie-ABC-magazine te presenteren, met heel veel bemoedigende en inspirerende verhalen uit gemeenten. Alle reden om erbij te zijn dus! Meer informatie: www.unie-abc.nl/alv.

SEMINARIUM: STUDIEDAG EN SUMMERSCHOOL                                                                                                                                                      Het Baptisten Seminarium heeft twee activiteiten op stapel staan die voor een brede doelgroep (ook niet-studenten/voorgangers) interessant zijn: een studiedag over elkaar aansporen tot radicale navolging van Jezus op 5 juli, en een nieuwe editie van de Summerschool op 29 en 30 augustus, waarin je in twee (intensieve) studiedagen kunt proeven van theologie, dit keer rondom het thema ‘Verzoening: wat gebeurde er aan het kruis?’ Houd de Unie-ABC-app en de website in e gaten voor meer informatie!

APP: AL 500+ DEELNEMERS                                                                                                                                                                                            In april meldde de 500e deelnemer zich aan bij onze Unie-ABC-app. Fijn om te zien dat deze app een nieuwe mogelijkheid biedt om nieuws vanuit andere gemeenten te horen, gebedspunten te delen en elkaar hulpvragen te stellen! Een van de groepen in de app is ‘Pastoraat’: deel daarin zelf tips, ervaringen, interessante artikelen of boeken die met het onderwerp te maken hebben, of lees mee met de inbreng van anderen! Zo helpen we elkaar en hoeven we niet allemaal opnieuw het wiel uit te vinden. Informatie over de app: www.unie-abc.nl/app.

PROJECT VAN DE MAAND                                                                                                                                                                                      Hoewel godsdienstvrijheid in de Turkse grondwet is opgenomen, is het in Turkije niet toegestaan om een kerk te bouwen of in het openbaar te vertellen over de Bijbel en Jezus. Het is wel toegestaan om een cultureel centrum te bouwen en daar kerkdiensten in te houden; geloof wordt gezien als cultuur. In mei steunen we als Unie-ABC cultureel centrum Mozaik, waar enerzijds commerciële activiteiten plaatsvinden om in contact te komen met mensen, en waar anderzijds een christelijke bibliotheek is gevestigd en waar meerdere kerken een kantoor hebben. Ook zijn er kerkdiensten in vier verschillende talen: Turks, Engels, Russisch en Farsi. Geef en bid je mee?

Klik op plaatje voor de website van Unie-ABC.