Vacature voorganger m/v

Over ons                                                                                                                                                  Wij zijn Baptisten gemeente Leeuwarden Parkkerk en op zoek naar een nieuwe voorganger m/v. Die ons inspireert en begeleidt in ons gemeente zijn. Onze gemeente is een warme gemeente waarin Jezus Christus centraal staat en we oog  hebben voor elkaar.                                                            Een gemeente waarin we in gesprek zijn met elkaar om ons geloof te delen en te verdiepen. En waarin we zonder oordeel de ander tegemoet willen treden, op zoek naar ieders geloofsverhaal.          We zijn een gemeente waarin we met de Bijbel in het midden op zoek zijn naar wat God ons in het hier en nu wil zeggen.                                                                                                                        Onze gemeente hecht waarde aan exclusiviteit, diversiteit en een open benadering van het geloof. Het doel van de gemeente is het vormen van een gemeenschap waarin leden en vrienden worden opgebouwd in het geloof.

Jij bent.                                                                                                                                Toegankelijk, je durft jezelf te zijn, je bent een kar trekker, niet belerend, open voor de wijk waarin wij kerkgemeenschap zijn, extravert, durft grenzen te stellen, hebt een duidelijke boodschap en staat open voor jong en oud.

Vereisten.                                                                                                                                            Een afgeronde theologische opleiding of een vergelijkbare achtergrond.                                    Ervaring in het leiden van erediensten en pastorale zorg.                                                              Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.                                            Een open en respectvolle benadering van verschillende geloofsopvattingen.                                      Je woont in de omgeving van Leeuwarden, of bent bereid hier op termijn naar toe te verhuizen.

Aanbod.                                                                                                                                                    We bieden je een jaarcontract voor 20 uur per week of meer, afhankelijk van je aantal dienstjaren, met mogelijkheid tot een vaste dienstbetrekking.                                                                                      De salaris- en arbeidsvoorwaarden zijn conform de richtlijnen van de Unie-ABC Baptistengemeenten in Nederland.                                                                                                                                Inclusief de vergoedingen voor mobiliteit, scholing, representatie, communicatie, vakliteratuur, werkruimte en vrije ruimte werkkosten.

Solliciteren                                                                                                                                            Als je geïnteresseerd bent in deze vacature, stuur dan je CV en motivatiebrief naar ons e-mailadres. We kijken uit naar je sollicitatie.                                                                              secretaris@parkkerk.nl